Monday, October 05, 2009

Hazan mevsimi yine...

Sonbahar...hic sevmem..Sadece renklerini severim o kadar..Hep bunalimli olurum, icim daralir..Kasim olunca hepten kararir icim..Yagmurlar, karanlik odalar..gunduz bile isiklari acmak zorunda kalmak.. Hep bunaltmistir beni..sonbahar cocugu olmama ragmen ne yagmuru ,ne ruzgari ne de bulutlu havalari severim..ama Renkler.....Renklerine hastayim sonbaharin..Bu aksam yakinimizdaki parka gittik..Bir kac kare cekeyim diye ama donduk..Buffalo Ekim ayinda kar yagan bir iklime sahip oldugu icin biz nerdeyse bir aydir kaloriferlerimizi calistiriyoruz..Tabii disarlar hepten kis gibi..O yuzden parkta fazla kalamadan bir kac resim cekebildim..Yerler de bir kac gundur araliksiz yagan yagmurdan dolayi balcik durumundaydi..Balcik demisken camuru da hic sevmem..bunu da eklemis oldum..

Ben bunalimli bir sezonu acinca tabii Istanbul yollari gorundu bana..Fazla bile kaldim bu sene..15 ay olacak gitmeyeli ve bu Nail Emre dolagali rekor bir sure..Bugun aldim biletimi..27-eylul/ 10 -ocak arasi oglusum ve ben yolcuyuz hayirlisiyla..

Geleyim burada bahsetmek istedigim, henuz cicegi burnunda hali yikama makineme..Bissel proheat 2x..Siddetle, ozellekle evi hali kapli olanlara tavsiye ediyorumm..buyuk rahatlikmis..Ben bir de su tankina camasir yumusatici koyuyorum azcik..Ev missler gibi kokuyo.artik hic ev supurmuyorum..Haftada bir aciyorum guzel makinemi..Bir guzel yikiyorum odalari..

Ev kadinligi konusunda epey yol katettim..Tarhana, domates konservesi, uzum yapragi salamurasi, evde ekmek yapimi...Kendimi asmisim gercekten..Buffalo bendeki cevherleri ortaya cikardi..Yeni sehrime tesekkur ediyorumm.

Nail emrenin repliklerine gecelim biraz da..

Anne: Naiiiiilllll..
Nail :Nee
Baba: Oglum anneye ne denmez buyur anne diceksin..
Nail: Buyur anne Neeee..
Anne: Gulmekten kopar..


Anne: Canim benim senin agzini icerim ben..
Nail:Hayri agzimi icme sonya nasil yemek yiyerim ben..
Anne:O zaman senin gozlerini iceyim ben..
Nail: Ama o zaman da (gozlrini acip kapatir ,kirpistirir) boyle nasil yaparim ben..( gozun henuz gormeye yaradigini idrak edememis herhalde, sadece acip kapamaya yaradigini saniyor)


Babasiyla telefonda konusan Nail: Baba cok para kazandin mi, cok para kazan ben anneme, sana bi de kendime uuupuzun bi tren alicam..

Uzun zamandir Nail emreye bisey aligimizda tesekkur etmesi gerektigini soyluyorduk..Ama mumkun degil etmiyordu..En sonunda gecenlerde " ben onu deyemeyorum" diye itiraf etti..Soyleyemedigi icin tesekkur etmiyormus zavallicik..simdi ogrendi..Tesekkurlerrrr diyor..

Sabah ilk is..Ben genele uyuyor oluyorum..yatak odasina gelip, sanki gunu yarilamisiz da unutmusuz gibi, gozleri simsis vaziyette kostura kostura gelip" aaaaaaaaa anne ben bugun gergedanimi yemedim" Gergedan da bizim animal shape multi vitaminler..Bir tanesi gergedan seklinde..Vitaminin adi gergedan oldu kaldi..

Veee son olarak..Bir yas daha yaslanmanin huznunu ve buruklugunu yasarken, bir yandan da olgunlasmanin tadini cikariyorum desem mi diye dusundum simdi yazarken..Eveeet 33 yasimi bitirdim..ama hic gosteriyor muyum allah askina..Insan hissettigi yastadir..Ben hala 24 yasimdayim..Uzun yillardir..allah saglik ,huzur mutluluk verdikten sonra her yasi baska guzel insanin...Yeter ki sevdikleriyle beraber olsun, saglikli olsun..Yillar oyle de boyle de geciyor..

Bu gecelik de bu kadar..Dersime devam edeyim ben kaldigim yerden..















Friday, October 02, 2009

Bu sene kendimi nedense daha bir hamarat olma yolunda hissediyorum..Artik anneme bile tarif vermeye basladiysam,bu bunun bir isareti olmali degil mi..

Tarhanami yaptim, domateslerimi konserve yaptim, asma yapraklarimi topladim salamura yaptim, ekmek yapimina evde basladim, artik disardan ekmek almiyoruz..Aslinda hamaratlik Buffaloya tasinmakla birlikte artti..

Evde duzemimi oturttum...hersey yerli yerinde..Pek dagilmiyor ve en guzeli de pislenmiyor..bunun en onemli sebebi de evin hali kapli olusu..Basindan bero haliflex olayini hic sevmem..Hep parke olsun istedim simdiye kadar.Nj de oyleydi de ama Amerikada evler cok eski oldugu icin tozu dumani bitmiyor..Ben kucukken ara mahallelerde otururken bile evimiz burdaki kadar toz olmazdi..Resmen tozun yagdigini goruyorum gun boyu..Hal boyle olunca parke evleri de sil sil sonu yok..bir de bel fitigi eklenince yer silmek cok kulfet haline geldi..sagliksiz magliksiz ama hali buyuk rahatlik vesselam..

Eeee tabi hali olunca da ustten bir supur gec olmaz..Uzun zamandir almayi dusundugum, arkadaslardan odunc alarak idare ettigim hali yikama makinesini aldim..Bissell Proheat 2X..

Harika birsey..herkese tavsiye ederim..Ozellikle evi hali hapli olanlara..Ustelik normal fiyatinin 90dolar altinda bulunca atladim tabii hemen ve hic dusunmeden aldim..Ve de cok memnunum..Artik hic ev supurmuyorum.Haftada bir yikiyorum o kadar..



Gelelim Nail emreyle neler yapiyoruz..Ismail namaz surelerini yuklemisti bilgisayara..Talimli sekilde bir adam bir cocuk pespese okuyorlar..surekli onu dinletiyorduk ve butun surelerin birkac ayeti aklinda yer etmis nail emrenin...Cok faydasini gordugumuzu simdi daha iyi idrak ettim..ezerlemesi kesinlikle daha kolay olacak bu sekilde, cunku kulagi dolmus oluyor..



Uykular cok fena..surekli duzenimiz degistigi icin hala bensiz uyumuyor..Ben yanina ya da odasinda yere yatiyorum o sekilde uyuyor ve dalana kadar defalarca beni kontrok ediyor" gitmedin dimi anne, salona gitme tamam mi ben cok korkuyom" "ben sana sariliyorum ki seni kotu adamlar kacirmasin diye" gibi seyler soyleye soyleye uykuya daliyor..En fazla 3 saat sonra kalkip yatak odasina geliyor gecenin 1-2 si gibi...bas bas bagiriyor' Hani sen gitmicektin niye biraktin beni" diye..Butun gecem yatak odasi ve nail arasi mekik dokuyarak geciyor..Bebekken daha rahattim buyudukce bana duskunlugu artiyor...El ele goz goze diz dize yasiyip gidiyorum oglumla..

Wednesday, September 30, 2009

video

Subhanekeyi nihayet ogrendik...epey bir dilimize dolandi..sarki gibi gezerken,dolasirken,oynarken mirildaniyor..

Tuesday, September 29, 2009




hafta sonu niagara universitesinde yapilan Wild Animal festivaline gittik.Nail emre balik tuttu ve cok mutlu oldu..en cok da yilani sevdi..gidip gidip yilani inceleyip geldi..
Hos bir aktiviteydi bizim icin de..
Yogun bir ramazan ayi ve sakin bir bayramdan sonra hayat devam ediyor..sonbaharin gelisiyle ben yine bunalmaya basladim..dun sabahtan beri siddetli bir yagmur var ve evin onu gol olmus durumda..Sabah ismailin arabasi suyun icine girince ariza vermis zor arabayi evin onune kadar getirip benimkini aldi gitti..hic araliksiz siddetle yagiyor ve cok siddetli de ruzgar var ayrica..bu havalari hic sevmiyorum ve hemen cabuk bitsin istiyorum..Zaten sonbahari da sevmem hic neyse ki bir kismini Istanbulda gecirecegim( insallah)..

Sinav tarihimi aldik..21 ekimde insallah sinava giriyorum..24 ekim gibi de istanbula gitmeyi dusunuyorum..sinava calisiyorum ama anlayarak mi calisiyorum? hayir..coook sikici..Radyolojinin fizigini ogrenciyken de sevmezdim..Ustune bir de ingilizce olunca hic cekilmez oldu..Artik bakalim..girip gorucez..

Nail emrenin saclarini kestim gecen hafta..Parktan gelmstik, banyo yapmadan kesiyim azcik dedim, cok da terliyordu zaten ozellikle uykuda..Belimin de verdigi agridan dolayi aceleyle kesince zavallim kusa dondu.alisamiyorum yeni haline..Cok cirkin oldu...cikin ordek yavrusu gibi..Allah tan cabuk uzuyor saclari..2-3 haftaya duzelir..

Gelelim Nail Emrenin -bir iki gesmace-sine..aslinda bu ifadeyi birkac anlamda kullaniyor..
Hemen
birazdan
bir-iki dakka sonra
biracik daha

gibi anlamlari var..simdilerde de gecmis zamanda yapmis oldugu birsey icin -bir iki gesmeceye- gore daha anlamli bir ifade kullaniyor..
Gecengiden...

"Anne hani gecengiden biz bir parka gidiyoduk ya, orda kazlara tas atiyoduk onlari kovaliyoduk"..

"Anne gecen giden bir markete gitmistik alabalara binmistim hani"


Gecenlerde kolunu isirdim nailemrenin..Soyle dedi: "anne kollarimi isirma orda biyiklar var iglenc..:

kollarindaki tuyleri kastediyor..

Hergun degisik bisey oluyor..Aslinda bir ses kaydediciyle yakalamak lazim bu anlari..


Eveeeet geciyoruz haftalik gelismelere....





I ve officially made Handmade Tarhana...bunu da yaptim yaa kendime laf ettirmem artik..Aslinda hic abartilacak bir yani yokmus..Hatta bir cok seyden daha basit..evde food prosessor olduktan sonra hic korkulacak bisey degil..cunku asil mesele tarhanayi un haline getirmek..robotsuz bunu yapmak cok daha zahmetli..robot olduktan sonra isten bile degil yani..

Karsimizdaki komsu(judy) nin nail emreye hediye ettigi kedi...kendi kendine miyavliyo, yalaniyo filan..O gece sarmas dolas olup birlikte uyudular..kadin ertesi gun gelip sordu..nail sevdi mi napti diye..Ben de sadece resmi gosterdim..Soze gerek yok degil mi..
Nail emrenin yakisikli zamanlari..
Arefe gunu Ismailin tuvali ogrencisi ve arkadasi bize misafir oldular...niagaraya gittik beraber..

Saclar gitmeden onceki gittigimiz park..cok guzel bir park.Tamamen ahsaptan yapilma, labirent gibi, cok da guzel buyukler icin salincakli banklar var..
Ta taaaaaaaaa...Zavallim ne halde oldugunu bilmeden oyle guluyor.Ben olsam, benimle uzun sure konusmazdim..
Evin biraz ilersinde buldugumuz kucuk gol cuk..bir suru kaz vardi ama ogun hepsi ucmustu..Nail emre cok uzuldu kazlari kovalayamadigi icin..
.

Monday, September 07, 2009

Cok sukur yerlesik.Hatta iftar icin 3 posta misafir bile agirladik yuzumuzun akiyla..Ilk misafirlerimiz Ramazanin ilk haftasi ayni apartmanda oturdugumuz Amerikali komsularimizdi..Zaten karsimizdaki kadinla cok siki fiki olmustuk..Digerleriyle de eve tasindigimiz ilk hafta sagnak yagmur sonrasi alt kati su basmasi vesilesiyle yardim etmeye indigimizde tanistik..Iyi ki de inmisiz cunku meger bizim icin pek de hos seyler dusunmuyorlarmis..Ben basortulu oldugum icin hemen Middle east yaftasi yapismis uzerimize..Alt katta asker bir delikanli var..Bizim yardimlarimizdan sonra fikirleri cok degismis ve Ismaili bir gun yolda gorup, kendini cok kotu hissettigini bizim icin onyargili dusundugunu, ve vicdanen bundan cok rahatsizlik duydugunu, vicdanini rahatlatmak icin biz ne istersek yapabilecegini soylemis..nitekim esyalarimizin geldigi gun sabah 6 da butun apartman bize yardima kostu.Inanilmaz degil mi?Ben hala inanamiyorum..butun bunlardan sonra onlari eve yemege cagirmamiz ve turlu turlu yiyeceklerle donattigimiz masaya oturtup ikramlarda bulunmamiz daha da cok sok etti hepsini..Ismaille ben de bizim Turk oldugumuzu ama ayni zamanda musluman oldugumuzu anlattik..Cok guzel bir gece gecirdik vesselam..En azindan 4 kisinin bizler hakkinda yanildigini ispatlamis olduk..Evde gidip googledan turkiye yi search yapip ertesi gun karsi komsumun bana anlatmasi da cok hos oldu..
Neyse bu bile benim buraya tasinirken yasadigim sikintilari bir nebze azaltti..
Gelelim Nailemre efendiye...Hasta oldu kuzucuk..ama cok mutlu cunku sakiz tadindaki surubundan iciyor..
yeni bir arkadasi var..Onun trenleriyle oynamayi cok sevdi.Thomas and friends cizgi filmindeki tren..artik gittik mecburen aldik..Ama iyi ki de almisim.Bazen nailemreye aldigim bir oyuncak icin cok pisman oluyorum cunku 2 gun surmuyor bikip birakmasi..ama bu trenle 2 haftadir icli disli...Adeta bir organi oldu..
gecen hafta da Ismailin matkapi na takti kafayi..Sarzi bitene kadar calistiriyor..Hatta gece beraber yatmak istiyor..Alt komsumuza ismail bundan bahsedince,cocuk da evindeki butun alet edevati getirip nail emreye verdi.Cekic, ingiliz anahtari,kaynak gozlugu(resmi asagida).torna vida..Ilgilendigi seyler farkli anlayacaginiz..
Soyledigi bir cumle var oluyoruz Ismaille gulmekten.Once anlamiyorduk ne demek istedigini..Simdi cozduk neyse..Ama ne demek istedigiyle alakasiz birsey..Mesela
Ben: Nail emre hadi annecim topla oyuncaklarini yemek yicez..
Nailemre:Biriki gesmece daha oyniyim gelicem..
Ben: Oglum yeter artik gece oldu yatiyoruz
Nail:Bir iki gesmece sonra yaticam..
bugun mesela arabalariyla oynuyor.arabalardan birine kiziyor..
Hiiiiiii sen biriki gesmece burda dur bakim..
Eveeeet nedir bu bir iki gesmece cozen var mi?
cevabi bir sonraki postta..
Buraya tasinali baya serpildi Nailemre..Buffalonun suyu topragi yaradi herhalde..Zaten buradaki Erie golunden dolayi toprak cok bereketliymis..Ne eksen cikarmis oyle diyorlar..
bugun tarttim 15.8 kg
boyu da 1 metreyi gecmis..Sanirim 102 cm..(Masallah)
sinava calisiyorum..ekimde giricem..Insallah gecmeyi umuyorum..Sinavdan hemen sonra Istanbula ucucaz insallah kanatlanip..Guzel seyler bizi bekliyor orda..Cok istiyorum..Herseyi herkesi coook ozledim..
Simdilik bukadar..Herkese iyi geceler iyi sahurlarr..

















































Friday, August 21, 2009

bunlar da isimsiz twill ipek esarplar..kalitesi cok guzel sadece markasi yazmiyor..fiyatlari 30 dolar ya da 45 tl.



































































Saturday, August 15, 2009

easarplar hakkinda bilgi


































































Arkadaslar asarplar 60-70 tl arasi.amerikada 40-50 arasi..3 ten fazla alana discount yapiyorum..55 olur 3 ten fazla alan icin..bu modeller cok yeni..Taklitler cok cikmis istanbulda ama bunlardan yok..ve farkli farkli kalitede..bu esarplar inanilmaz guzeller..twill ipek ve cok rahat edeceksiniz inanin..Neyse siparis vermek isteyenler acielif76@yahoo.com a mail atabilirler..tr dekiler istanbuldan posta edebilirim..amerikadakilere de buradan..Bu arada gunes gozlukleri de var..bunlarin fiyatlari da 50-60 arasi..

Friday, August 14, 2009



Louis vitton( Cok sattigim bir model)





























Gucci ( yeni bir model uc farkli rengi var)





Salvatore


Burberry


Burberry

Burberry




Louis Vitton( bu model de cok gidiyor.. 3 farkli rengi var)


Gucci

Louis Vitton

Loewe